08.03.2006. godine
učenici III. razreda i Rajko Guščić, prof.
Gimnazija Varaždin
Tomislav Lipljin, dramski glumac
Hrvatsko narodno kazalište, Varaždin
Doc.dr.sc. Nina Lipljin
Fakultet organizacije i informatike, Varaždin
Rezultati ankete (pdf, 338KB)
Prema Bloomovoj taksonomiji, stupnjevi intelektualnog razvoja su znanje, poimanje, primjena, analiza, sinteza i evaluacija. Da bi se to provelo u praksi, metodika izvođenja nastave kao preduvjet postignuća zadanog cilja mora se oslanjati na suvremene metode i sredstva među kojima je korištenje informacijske tehnologije sve važnije. Unatoč medijima čiji su napisi i prilozi u posljednje vrijeme često nepovoljni po školu i nastavnike, analize pokazuju da se u Hrvatskoj suvremena tehnologija sve više koristi u nastavi i da su nastavnici voljni jedan dio slobodnog vremena provesti pripremajući atraktivne, često virtualne nastavne materijale.
Prema jednoj anketi provedenoj u osnovnim i srednjim školama, učenici su između ostalog trebali izabrati predmete koji su im najteži, najneomiljeniji i/ili najdosadniji, rječju, koje najmanje vole. Rezultati su pokazali da je latinski jezik pri vrhu ljestvice.
Očigledno je da se radi o nastavnom predmetu koji kod učenika zahtijevajući maksimalni intelektualni i vremenski angažman izaziva otpor. Autori ovog performancea našli su glavni motiv upravo u "slamanju" toga otpora povećanjem stupnja motivacije učenika. U trajanju od 45 minuta, za SciBar je pripremljena nastavna jedinica iz latinskog jezika za I. razred gimnazije s ciljem da se gradivo prezentira tako da ga učenici prate s interesom i po mogućnosti usvoje voljno, bez vidnog napora.
Organizator: Jezgra za međunarodne projekte, FOI